X.1945
IV.1948-XII.1949
01.01.1950
Na mocy Uchwały KERM powstaje Ekspozytura PKS w Elblągu z siedzibą przy Pl.Grunwaldzkim 4/5, w której skład wchodzi przedsiębiorstwo C.Hartwig w Elblągu.
1954
Ekspozytura PKS w Elblągu tworzy nowe stacje terenowe w Malborku, Kwidzynie, Nowym Dworze Gdańskim i Dzierzgoniu. Posiada 145 samochodów ciężarowych o łącznej ładowności 577 ton i zatrudnia 346 osób.
1957
Dostawa pierwszych 10 autobusów i rozpoczęcie przewozu pasażerów na 14 liniach o łącznej długości 396 km
1959
Ekspozytura PKS w Elblągu przenosi się do nowej siedziby przy ulicy Grunwaldzkiej 61, w której obecna firma pozostaje do dzisiaj.
1960
Ekspozytura zostaje przemianowana na Oddział PKS w Elblągu i posiada 37 autobusów oraz 162 pojazdy ciężarowe.
1970
Na koniec tego roku PKS w Elblągu posiada już 85 autobusów i 8 przyczep osobowych, 258 pojazdów ciężarowych i 93 przyczepy, zatrudnia 1114 osób.
1976
W wyniku nowego podziału administracyjnego kraju ubywają placówki terenowe Dzierzgoń, Kwidzyn i Malbork, a dochodzą placówki w Braniewie, Ornecie i Pasłęku.
1977.05.01
Zostaje oddany do użytku dworzec autobusowy PKS.
1980
Na koniec roku potencjał przewozowy Oddziału to 168 autobusów, 262 samochody ciężarowe, a zatrudnienie wynosi 1267 pracowników. /td>
1985
Oddział PKS Elbląg posiada 175 autobusów, 198 samochodów ciężarowych i 127 przyczep, a zatrudnia 1034 pracowników. /td>
1986-1989
Pogarszająca się sytuacja gospodarcza kraju oraz zmiany systemu ekonomicznego z gospodarki planowanej na rynkową, wymusza dokonanie głębokiej restrukturyzacji zatrudnienia i przeorientowanie profilu działalności przewozowej z towarowo-osobowej na osobowo-towarową. /td>
1990
Decyzją Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7.czerwca na bazie Oddziału powstaje samodzielne Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Elblągu, które posiada 145 autobusów, 101 samochodów ciężarowych, 85 przyczep i zatrudnia 639 pracowników.
1993
Budowa i otwarcie nowoczesnej stacji diagnostycznej o statusie Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Elblągu.
1994
Na podstawie umowy zawartej 5.października z Ministrem transportu i Gospodarki Morskiej, Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Elblągu objął w zarząd Władysław Brachun. Był to pierwszy, mały krok początkujący kilkuletnią drogę ku prywatyzacji firmy.
1995
Budowa i oddanie do użytku w pełni ekologicznej myjni samochodowej. Uroczystego otwarcia dokonuje Wiceminister Transportu i Gospodarki Morskiej Zenon Dereszkiewicz.
2000
PKS Elbląg rozpoczyna przewozy w Komunikacji Miejskiej w Elblągu, po uprzednio wygranym przetargu.
2000
Powstaje "Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Elblągu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością", którego udziałowcami zostało 456 pracowników. Prezesem Spółki zostaje Władysław Brachun.
2001.05.25
Zostaje podpisany z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim "Akt Notarialny- Umowa o oddanie przedsiębiorstwa do odpłatnego korzystania" i Spółka przejmuje majątek oraz wszelkie prawa i obowiązki dotychczasowego przedsiębiorstwa państwowego.
2003-2004
Rozbiórka starego i wybudowanie od podstaw nowego dworca autobusowego PKS w Elblągu.
2011
W maju Spółka spłaca ostatnią ratę zobowiązania na rzecz Skarbu Państwa i staje się w pełni właścicielem przedsiębiorstwa.
2012
Spółka posiada 9 samochodów ciężarowych i 8 naczep, 159 autobusów, a zatrudnienie wynosi 373 pracowników.
OBECNE KIEROWNICTWO SPÓŁKI
- Władysław Brachun -PREZES Zarządu
- Paweł Brachun - VICEPREZES Zarządu
- Mariusz Lazur -Dyrektor/Prokurent
- Grzegorz Łakis -Główny Księgowy/Prokurent
- Maria Piotrowska -Kierownik Działu Spraw Pracowniczych
- Przemysław Gnyp -Kierownik Dworca Autobusowego w Elblągu
- Henryk Morawiak -Kierownik Stacji Obsługi w Elblągu
- Robert Białoszewski -Kierownik Oddziału w Nowym Dworze Gdańskim
- Krzysztof Semmerling -Kierownik Oddziału w Pasłęku
- Marek Dulkowski -Kierownik Oddziału w Braniewie
-
Stanisław Fiedorowicz -Kierownik Oddziału w Ornecie